Aktuelt

Videregående opplæring i Norge, Sverige og Danmark organiseres ulikt

En kartlegging viser at de skandinaviske landene har ulike måter å organisere de studieforberedende programmene og tilhørende overganger på.

Crina Damsa fra Institutt for pedagogikk besøkte NIFU 

13. november besøkte professor Crina Damsa, Jan Arild Dolonen og Daniel Sanchez NIFU-forskere tilknyttet KLAR2030, for å presentere analyser fra prosjektet BraStart.

Første referansegruppemøte

18. september 2025 var første møtepunkt mellom KLAR2030-prosjektet og referansegruppen.

NIFU deltar på Arendalsuka 2025

NIFUs forskere inviterte til en samtale om hva videregående skole skal tilby for å gjøre elevene studieforberedt og for å øke gjennomføringsgraden i videregående.

Møtepunkt mellom KLAR2030 og Rådet for studieforberedende utdanningsprogram

Onsdag 23. april 2025 møtte KLAR2030-prosjektet Rådet for studieforberedende utdanningsprogram.

KLAR2030 med som observatører på dialogkonferanse

13.- 14. februar deltok KLAR2030 på dialogkonferanse i regi Utdanningsdirektoratet.

Nordisk seminar

11. februar 2025 fikk KLAR2030-prosjektet besøk fra forskere fra Danmark og Sverige.

Kunnskapsblikk på framtidens videregående skole

I et nytt prosjekt skal forskere fra NIFU og Institutt for pedagogikk bidra til Utdanningsdirektoratets utredning av endringer i videregående opplæring.

KLAR2030: NIFU skal forske på framtidens videregående skole

NIFU har fått i oppdrag å bidra med ny kunnskap til Utdanningsdirektoratets utredning om et mulig nytt innhold og en ny struktur i videregående opplæring.